VEELGESTELDE VRAGEN

ONDERDELEN & ACCESSOIRES

We krijgen veel vragen over onderdelen en accessoires. Hieronder hebben we de meestgestelde vragen voor u op een rijtje gezet. 

Lancia biedt drie onderdelenlijnen voor uw auto. Originele onderdelen zijn identiek aan de onderdelen die we in de fabriek monteren en staan borg voor optimale prestaties, veiligheid en kwaliteit. Ze gaan lang mee en dragen bij aan het waardebehoud van de auto.Lancia Approved-onderdelen zijn een voordeliger multibrand alternatief van Eurorepar voor auto's ouder dan drie jaar. U krijgt er twee jaar garantie op en ze kunnen gewoon door uw erkende Lancia-reparateur worden gemonteerd.SUSTAINera-onderdelen zijn volledig gereviseerde gebruikte onderdelen die zijn getest en goedgekeurd voor uw Lancia. Met deze onderdelen bedoeld voor oudere auto's willen we een bijdrage leveren aan het verlagen van de wereldwijde CO2-uitstoot en de verspilling van kostbare grondstoffen tegengaan.

Dat is heel eenvoudig: originele onderdelen komen voort uit de ontwikkeling van innovatieve technologieën en een constant streven naar kwaliteitsverbetering. Om de betrouwbaarheid, het comfort, de prestaties en de veiligheid van uw auto te waarborgen, worden deze onderdelen bovendien onderworpen aan rigoureuze testprogramma's, vanaf de ontwikkelingsfase tot het moment dat ze fabriek verlaten.

Originele accessoires worden al ontwikkeld in de ontwerpfase van de auto en worden daarbij optimaal afgestemd op alle mechanische en elektronische onderdelen van uw auto. Ze worden onderworpen aan nauwgezette controles om u een maximum aan stijl, comfort, prestaties en veiligheid te garanderen, ook op lange termijn.


Bekijk ons accessoireaanbod 

ONDERHOUD

We krijgen veel vragen over het onderhoud en waar dit het beste kan worden uitgevoerd. Hieronder hebben we de meestgestelde vragen voor u op een rijtje gezet.

Erkende Lancia-servicewerkplaatsen beschikken over de kennis en gereedschappen die nodig zijn voor het uitvoeren van het onderhoud aan uw auto. De monteurs die er werken zijn hiervoor specifiek opgeleid en worden regelmatig bijgeschoold. Ze kennen de complexe mechanische en elektronische systemen van uw auto als geen ander!

Alle informatie over onderhoudsintervallen en de daaraan verbonden kilometerlimieten vindt u in het onderhoudsboekje van uw auto. Let erop dat u alle beurten strikt volgens dit onderhoudsschema laat uitvoeren!

Hoewel strenge winters nauwelijks nog voor lijken te komen, kan de aanschaf van een set winterbanden voor de koude maanden toch een goede investering zijn. Doorrijden met zomerbanden is dan meestal geen goed idee: ze slijten harder en - belangrijker nog - ze bieden minder grip.Winterbanden voeren water sneller af en hebben door hun speciale profiel meer grip op sneeuw of ijzel. Daardoor zijn ze minder gevoelig voor aquaplaning bij zware regenval en bieden ze een kortere remweg bij winterse neerslag. In sommige landen, waaronder Duitsland, zijn ze onder winterse omstandigheden wettelijk verplicht. Gaat u in de winter regelmatig de grens over of wilt u met de auto op wintersport, dan is aanschaf van een set winterbanden daarom zeker aan te bevelen!
Uw Lancia-specialist voert de bandenwissel uit terwijl u wacht en kan - tegen vergoeding - in de meeste gevallen de extra set banden ook voor u opslaan wanneer u er zelf geen plek voor hebt. 

De aanduiding 'M+S' op de zijkant van een band staat voor 'Mud & Snow' (modder en sneeuw). Vaak zijn deze banden geschikt voor gebruik in winterse omstandigheden, maar dat hoeft niet altijd. De aanduiding M+S komt zelfs voor op zomerbanden. Een winterband is herkenbaar aan het sneeuwvloksymbool: drie bergpieken met daarin een sneeuwkristal. Dit symbool geeft aan dat de band meer grip biedt op besneeuwde wegen en staat ook op vierseizoenenbanden (die ook vaak 'all weather'- of 'all season'-banden worden genoemd).

Wanneer er een terugroepactie voor uw auto is, krijgt u hierover een brief waarin alles staat wat u moet weten. Na ontvangst van deze brief moet u zo snel mogelijk contact opnemen met uw dealer of erkende servicewerkplaats om een afspraak te maken voor het laten nakijken van uw auto. Dit is geheel kosteloos, evenals een eventueel noodzakelijke ingreep. Dat geldt ook als de garantie is verlopen en u niet de eerste eigenaar van de auto bent. Wanneer u belt voor het maken van een afspraak, zorg dan dat u het chassisnummer van uw auto bij de hand hebt. U vindt dit nummer op het kentekenbewijs.
Een overzicht van alle dealers en erkende servicewerkplaatsen vindt u hier.

SERVICES

We krijgen veel vragen over onze servicepakketten en de hierin opgenomen diensten. Hieronder hebben we de meestgestelde vragen voor u op een rijtje gezet.

Videocheck is een innovatieve service die we hebben ontwikkeld om u maximale transparantie te bieden over eventuele problemen aan uw auto die pas aan het licht komen wanneer u hem bij ons hebt gebracht voor een onderhoudsbeurt of andere reparatie. We sturen u dan een video waarin wordt uitgelegd wat het probleem is. Samen met het filmpje, dat u kunt bekijken op uw telefoon of tablet, ontvangt u ook een raming van de aanvullende kosten.

Ja, dat doen we. Wanneer u uw auto in onze werkplaats moet achterlaten, kunnen we u in de meeste gevallen tegen vergoeding een leenauto aanbieden. In het geval van pech onderweg, bieden we via Lancia Assistance alternatief vervoer aan als uw auto niet ter plekke kan worden gerepareerd. Afhankelijk van de situatie kan dat een huurauto of een taxi-/ov-vergoeding zijn. Raadpleeg uw serviceovereenkomst of het garantieboekje van uw auto voor informatie over de voorwaarden.

Ja, dat kan. Wanneer u dat niet tegelijk bij aanschaf van uw Lancia hebt geregeld, kunt u binnen 12 maanden na aflevering alsnog een Service Care Plus-contract afsluiten. Dit dient te gebeuren voordat de eerste onderhoudsbeurt heeft plaatsgevonden. Daarna is het nog mogelijk een Service Care-onderhoudscontract af te sluiten voor een periode die uiterlijk loopt tot vijf jaar nadat de auto op kenteken is gesteld.

Ja, dat kan. Een contract voor verlening van de garantie kunt u afsluiten op elk moment tot de tweede onderhoudsbeurt heeft plaatsgevonden.

In dat geval kunt u contact opnemen met Lancia Assistance. Onze medewerkers zullen dan proberen u op afstand te helpen om het probleem op te lossen. Lukt dat niet, dan sturen ze een monteur. In het geval het probleem niet ter plekke kan worden opgelost, laten ze uw auto wegslepen naar de dichtstbijzijnde Lancia-servicewerkplaats.

Hulp nodig?

Neem contact met ons via ons universele telefoonnummer, bereikbaar vanuit alle Europese landen.